20120301

Årsmöte igår på Norsgården med 21 st besökare mig inräknat! Ganska bra får man väl säga men om man tänker på hur mycket folk det finns i Rätan med omnejd så kan man säga att det är dåligt. Jag undrar hur Föreningslivet kommer att se ut framåt i tiden, inte kommer det att finnas någon som "jobbar" gratis iaf.
Det gäller nog överallt och alla föreningar. Jag lägger dock ner en hel del arbete på Rätans IF kan jag säga utan en jävla krona i ersättning. Ja jag har börjat ta ut för förbrukningsmaterial men tiden jag lägger ner för övrigt med att söka bidrag här och där, bokföra, ringa mm det gör jag på min fritid. När jag övertog sysslan som kassör i Rätans IF så var det inte mycket så det var därför som jag tog på mig detta men nu är det en hel del men som sagt, vad skulle jag göra om jag inte hade detta jobb kan man ju undra!
Idag har jag varit på en stavgångspromenad, blev inte så långt idag som jag från början tänkt för det är så förskräckligt halt och moddigt på sina ställen.  Sådär 10.000 steg och ca 1 timme fick jag iaf till och då kunde man ju unna sig en kopp kaffe och en biskvi till lunch på Marias Caferia som för övrigt Andreas och Emelie sköter om när Caféförestånarinnan är på semster.
Ikväll blir det pannkaka till middag för det är ju torsdag och nu ska jag hem och titta på skidskytte.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0