Grått

är det ute idag men ändå ganska behagligt.
Kan dock bli regn idag om man nu ska lita på väderleksrapporterna!
Helgen som var har vi spenderat med B och P från Arvika. Dom kom redan på torsdag kväll. Vi satt på altanen till kl var 02.00, jag förstår inte var tiden tar vägen när man sitter där. Det är flera kvällar nu under vår och sommar som vi suttit där och klockan blivit både 3 och halv 4 innan vi gått och lagt oss. Det är ju bra att man utnyttjar det man har byggt.
På fredagen tog vi en tur till Svensta och gick runt i alla butiker, B och jag inhandlade lite på rea på Mohages och B köpte även ett par skor på Landéns. Turen gick vidare över Klövsjö där vi fikade på Kullens. Därefter blev det en paus innan vi tände grillen, karré fick bli dagens middag. El + Em, maken, B och P samt naturligtvis jag själv tog King Caben och åkte till kvartsitbrottet utanför Klövsjö. Eftersom vi inte ville åka i två bilar så satt B och jag i "bagagen" på King Caben, vi hade det riktigt mysigt där bak, lite skumpigt emellanåt men vi kom både dit och hem utan några som helst problem.
Klockan blev 2 även denna natt.  På lördagen fikade vi i Handsjöns Bystuga, mycke fika blir det. Älgstekt, pärer och sås med lite andra tillbehör och ett glas rött fick bli lördagens middag. Vi tittade på en videofilm från vår resa till Barbados i december 1988, oj vad unga vi var och barnen små. B fyllde 40 som vi firade med blommor och tårtbitar.
Denna kväll gick vi och la oss tidigt, kl 24.00, gästerna skulle ju upp och åka tillbaka hem till Arvika.
När dom åkt vid 10 så gick vi på jobbet en stund sen tillbringade vi tiden mest med att sitta framför tv:n och slötitta.
Idag är det alltså måndag och tre veckor sen min operation, som jag skrev i förra inlägget så har jag ju fortfarande en del känselbortfall men det ska väl bli bättre.
Ska på ett möte kl 10 på andra sidan sjön och sen kommer säkert denna dag att gå utan vidare.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0