Fredag 20120727!

Regnet hänger i luften, vad i hela friden tar sommaren vägen! Det är dagarna som försvinner som är livet liksom och inte kommer det tillbaka heller.

Har iaf bakat två filmjölkslimpor idag, uppe med tuppen! Varit i fd vävstugan och sopat golvet och tagit bort det allra sista så nu är det klart. Vi har ju flyttat alla grejer till skolan, vi har fått lov att göra det, dock väntar vi på ett besked att vi kanske ska få en större lokal än där vi just nu har ställt in alla grejer.
Funderar på att ta en tur till Svensta idag, finns ju inget fik i Rätan öppet och skulle kanske behöva en sväng till banken och då kan man ju även titta in i övriga butiker då jag har för mig att det är REA där, inte för att jag behöver något men titta kan man ju alltid göra och kanske behöver man något på DOLLAR oxå!?

Imorgon är det fullt upp! Barndop i Klövsjö Kyrka och därefter kombinerad 60 och 85 års kalas i en "stuga" på Vemdalsfjället med övernattning!
På söndag får man väl vila eller vad som dyker upp.

Inga roliga inlägg blir det men det händer ju inte så mycket i livet i den här åldern. Man tar det ganksa lungt, går och lägger sig i tid på kvällarna, iaf nästan jämt, fyller dagarna med lite av varje och ibland inget alls.
Jo igår kväll var jag ju på Hembygdsgården och lyssnade på Christina Kjellsson vilket var mycket bra och en nästan fullsatt loge. Tänk att ibland går folket ur stugorna i Rätan. Nu var det ju inte bara Rätansbor utan jag såg även folk från Åsarna, Kvarnsjö, Turingen, Böle, Handsjöbyn och Svenstavik och kanske någon annan by som jag inte vet namnet på eller så kände jag inte igen folket så då var dom nog långväga ifrån.

Ska se om jag inte kan lägga upp någon bild idag och hoppas att dom/den som är med inte misstycker!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0