20120724

I fredags hade jag namnsdag, Margareta, vi firar ju inte namnsdagar sådär men om man skulle råka komma ihåg det så brukar man ju säga grattis på namnsdagen! Alltså detta är ingen påminnelse till någon som inte sagt det för jag är själv lika "oduktig" på att minnas! I söndags var det Magdalena och Erika fick nog påminna mig om att det var det så då fick jag säga grattis till henne! Idag är det Kristina så grattis alla Kristinor som läser detta.
I lördags hade vi besök från Sveg, eller iaf i närheten, det var länge sedan vi träffades såhär och det var riktigt trevligt. Hoppas det inte tar så många år innan nästa träff.
Erika, Micke och Leon samt Mickes mamma och pappa fick för sig i söndags, eller var det kanske lördag som dom fick för sig, att dom skulle åka en tur neråt Dalarna och vara borta några dagar. Det var iaf i söndags som dom åkte. På em frågade maken om vi oxå skulle ta en tur neråt Dalarna? Jag är ju inte den som är den utan jag ville ju genast, så packa lite hygienartiklar och sen iväg. Vi for nog vid tre tiden och vid 18;on hittade vi dom på en camping på Sollerön. Erika blev nog inte så förvånad för vi hade ju sagt att vi kanske kommer efter. Det fanns ju stugor att hyra på campingen men eftersom vi inte hade några sängkläder med oss och jag tycker om att bo på hotell och slippa städa efter mig vilket jag tycker att jag har nog med hemma, så bestämde vi oss för att äta på Restaurangen som fanns i närheten av campingen innan vi åkte tillbaka mot Mora för att hitta ett hotell att ta in på. Vi hamnade på Hotell Kung Gösta, fick ett familjerum till priset av ett dubbelrum då alla andra var upptagna.
Egentligen var det väl inget större fel på rummet och frukosten var oxå helt ok men finns det en tv på rummet så ska den väl för h-e kunna gå att se någon annan kanal än ettan på! Det gjorde det inte hur vi än tryckte på alla knappar både på tv:n och dosan så ändrades inte kanalen. Nu har vi bott där och det blir nog inte någon mer gång för ska vi bo i Mora en annan gång så inte åker vi tebaks till samma hotell utan då prövar vi ju något nytt förstås.
I frukostmatsalen träffade vi på ett annat par från Rätan som hade varit i Dalhalla på Tom Jones, så man kan aldrig vara säker, överallt stöter man på byssbor!
Angående min Reconding så tycker jag väl att jag blir bättre dag för dag dock har jag fortfarande känselbortfall på vissa ställen och min mun är fortfarande lite sne. Jag hoppas att detta ska rätta till sig och gör det inte det så blir jag ju naturligtvis besviken och vi får väl se, man får ge sig till tåls och tiden får utvisa det slutgiltiga resultatet.
Har en resa på gång snart men mer om det senare då den är lite "hemlig" för en del, inte för att dom läser här men man vet ju aldrig!
En annan resa på gång är ju till Sthlm den 5 oktober på Tomas Ledin show, för närvande är vi 10 st från Rätan som har anmält oss, så är Du intresserad så hör av Dig till mig. Det finns nog fortfarande chans att hänga med och priset är 3.195:-/pers. I priset ingår bussresa tor förstås, transfer på fredag kväll till Cirkus, 2 rätters före showen, plats på parkett, hotellövernattning på Royal Viking på Vasagatan och 2 frukost! Tror inte jag glömt något, jo skulle vara enkelrumstillägg då på 450:-  men än så länge har jag bara par som ska med så det har inte varit aktuellt, avbeställningsskydd 75:-/pers. måste alltså fråga runt på dom 5 par som bestämt att dom ska följa om dom vill ha detta skydd.
Nu har jag annat för mig än att sitta här och skriva!
Tjingeling! Får inte till någon bild idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0