Venedig 2-5-augusti 2012

Har alltså varit i Venedig på en weekendresa med Arvikaborna. Dom firar 40 år som gifta detta år, där ligger man i lä med sina 28 kan jag säga, så frun i huset ville ge maken en resa som present. Frågade då mig och maken om vi ville följa vilket vi inte hade något emot och då blev det efter lite sökande på Airtours hemsida, Italien och Venedig.
Vi åkte redan den 1 augusti mot Sthlm/Arlanda och tillbringade em.kvällen.natten på IBIS Lindskrog.
Eftersom Pelle inte hade en aning om att vi skulle följa så hade vi bestämt att träffas vi Forex för att växla till oss lite euro. Då vi kom fanns dom inte där utan vi växlade och satte oss på en bänk att vänta. Fick ett sms från Berit att dom uppehöll sig på toan bakom Forex och att maken ville gåt mot Terminal 5. Dom kommer och går förbi och Berit som vet att vi sitter där ser oss och vinkar att vi ska komma efter vilket vi oxå gör. Vi går inte så långt då Pelle upptäcker oss och vi skrattar gott åt skämtet. Han blev ju inte lurad på något vis vi undanhöll honom bara lite av sanningen.
Nåväl efter incheckning, skönt att bli av med väskan, så tog vi en vätskekontroll. Flyget avgick 9.35. Anom Venedig ca 12. Tog en buss mot stan och hotellet och efter lite felgång så hamnade vi iaf på vårt hotell Principe.
Då vi inte fick tillgång till rummen för om ca 1 timme efter ankomst så gick vi tvärs över gatan och fick oss lite till livs.
Rummen var helt ok, sängarna sådär (hårda), frukosten oxå helt ok, man kan ju inte mer än äta sig mätt. Jo förresten det kan man för även på denna resa såg vi en familj som plockade åt sig en massa bröd och stoppade ner i en väska. Samma sak hände ju på vår resa till Cypern. Dock gjorde inte vi det utan vi åt till vi kände oss mätta och sen fick det vara bra med det.
Torsdagkväll vart det pizza!
På fredagen hade vi bestämt oss för att besöka Marcusplatsen vilket vi oxå gjorde,

På kvällen gick vi ut för att äta och dricka och då hamnade vi på en restaurang som låg med utsikt över kanalen vilket dom oxå tog betalt för om man ser till notan.

Nåväl det var ju bara att betala och se glad ut, vilket vi gjorde. Personalen var väldigt trevligt innan vi beställt, medan vi åt men när vi gjort det såg dom nog helst att vi gick så att dom kunde ta in annat folk och tjäna mer pengar.
Nu har det blivit lördag och vi har bestämt att idag ska vi åka Gondol för har man varit i Venedig så måste man väl ha åkt på kanalerna! För 80 euro fick vi en tur på ca 35-40 minuter och lite histora och vackra vyer.

Sen blev det lite lunch och naturligtvis en och annan vätskekontroll innan vi gick ut ombytta för kvällen för att intaga middag

På söndagen intogs frukost, därefter en promenad då jag köpte en fin tröja till Leon vilken det sedan vi kommit hem visades vara för liten, för trång både här och där, så nu undrar jag kan man åka tillbaka och byta?
Nej jag tänker inte åka tillbaka för nu har jag ju varit där och det finns så många platser på denna gjord som jag hellre vill åka till än att besöka Venedig igen!
Landade på Arlanda ca 19.20 efter en att vi bytt plan i Copenhagen och vi 01.00 anlände vi Rätan!
Skönt att lägga sig i sin egen säng!
Tjingeling!
En sak till vi hade iaf tur med vädret!