20110921

Ett tag sen igen! Fastän jag är "halvpensionär" så hinner jag inte. Nu förstår jag dom som säger att dom har mycket att göra fastän dom inte jobbar. Ja jag har ju inte slutat helt har ju en del bokföring ännu att sköta men det är en bråkdel av vad jag hade förut. Igår bokförde jag faktiskt men det hade legat på is ett tag för skrivaren hade liksom gått och rakat sig men nu har jag en liten ny sak som förhoppningsvis ska hålla ett tag. Jag har en toner som jag satte in i min gamla skrivare samma dag som den slutade att fungera som någon kan få köpa för en inte alltför dyr peng. Det står HP Q7553A Code 164004 på den. Hör av Er isf. Inköpt hos ink.club.
Rätans IF kräver ju en hel del, det är både bokföring, löneutbetalning, räkningar, planering mm. Är det någon som vi överta så inte mig emot. Det är visserligen ingen lön men kanske finns det någon som vill ha något att förgylla sin tillvaro med.
En del har iaf hänt sen sist, 16.8.
Har varit i Norrfjärden på Lysnatta, Tjejmilen i Sthlm och Älgjakt.
I Sthlm träffade jag en arbetskamrat från DN eller rättare sagt två st men den ena träffar jag ju dessemellan.
Handlade nya handtag till köksluckor och lådor, 38 st, och jag bestämde mig för att jag inte fick sätta upp dom nya förrän skåpet var städat, fy f-n vad jag har städat men nu är det iaf klart.
Vad tycks, dom förra var vita i trä detta bryter ju iaf av lite.
Sen håller vi (ja inte jag) på med ett nytt altanbygge vilket framskrider med blixtens hastighet. Se själva
Idag ska golvet komma, spånplattorna alltså, det riktiga golvet har vi inte bestämt än.
Nu skiner solen och det ser ut att vara ett riktigt härligt ute.
Kanske man ska drista sig till att hänga ut tvätten som ligger i maskinen.
Ikväll blir det bio i Ytterhogdal, Jägarna 2, maken och jag ska dit.
Säkert har jag glömt något men Tjingeling så länge!

Kommentarer
Postat av: Em

Se där ja. Trevligt med uppdatering. Äntligen!

Långt har dom kommit också. Blir spännande när det är klart. Bara jag slipper se att ni skaffar en mossgrön heltäckningsmatta. Det säger jag prompt nej till!

Puss.

2011-09-21 @ 11:58:09
Postat av: Sara

Altanen blir kanonfin, faktiskt så att man är lite avis!! =)

2011-09-22 @ 05:32:47
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0