110929

Ny dag och solen skiner, härligt. Jag har varit ute på en morgonpromenad, dryga timmen och 9668 steg. Maken har åkt till Bryngelhögen och hämtat ett vedlass så då blir det några steg till sen när jag går från släpvagnen och in i garaget och leverar till honom som travar.
Igår fick vi ljus på altanen men inga andra hantverkare idag heller. Imorgon bär det av till Östersund och Fresks för att inhandla lite färg till inomhuspanelen. Igår ändrade vi oss till Hjalmar, undrar vad det blir imöra?
Före åtta imorse ringde Erika så jag var in på datorn och kollade när dom ställde sig i kö i Ullared. Hänger på låset vill jag lova. Ja det kanske man måste men när jag tittar på webbkamran nu så är det iaf ingen kö utanför.
Torsdagar är bra dagar, den enda dagen i veckan när jag inte behöver fundera vad jag ska laga för mat för det är nämligen alltid pannkaka hos oss på torsdagar. Kan variera lite, fläskpannkaka i ugn, tunna eller ibland våfflor. Idag lutar det dock åt tunna men innan det är middagsdags kanske jag ändrat mig för det är ju ändå jag som bestämmer.
Kanske måste gå till farmoran idag och se om det blev någon tårta över sen 97-årsdagen, hoppas att dom ätit upp allt. Annars får väl fåglarna eller kanske Elle och Ingvar vill ha.
På lördag ska vi, några frivilliga arbetsvilliga människor, rycka en damm. Rätans IF kommer att få en bra slant för detta som verkligen behövs. Det finns ju en del människor i denna by som inte vill betala medlemsavgiften trots att dom nyttjar aktiviteter som idrottsföreningen arrangerar. 100:-/familj och år, dessutom har vi sett oss nödsakade att ta ut en aktivitetsavgift på 100:-/termin och familj eftersom Bergs Kommun tar ut en hyra för att vi nyttjar gympasalen. Det krångliga är att få en del människor att förstå och betala.
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0