111003

En ganska grå dag i Örebro, jag menar ingen sol i sikte. Har varit i köpcentrum Marieberg och kollat runt lite men eftersom jag ska till Ullared så spar jag mig med shoppandet. Köpte en trisslott och som vanligt blev det ingen vinst. Nu sitter Emelie i soffan och ska snart ge sig iväg till skolan, Ingvar ligger i den andra soffan och läser kvällstidningen. Själv sitter jag vid bordet och  stickar och är inne på fejjan samt uppdaterar mig på bloggar.
Inatt  har jag legat på en gummimadrass på golvet, Ingvar fick låna Emelies säng och hon låg i soffan. Tror att jag inatt ska använda ryggkuddarna från soffan och bädda som madrass för det har ju inte varit den bästa av nätter om man säger så. Trevlig lägenhet men lyhört. Nyss har det varit någon på våningen ovanför som borrat och det måste nog till värsta borren för att komma igenom dessa betongväggar, det lät då så iaf.
Det synns att hösten inte kommit lika långt här som i Rätan, finns mer löv kvar på träden här och dessutom var det inga minusgrader här idag som vi fått rapport om att så var fallet i Jämtland.
Ikväll är det Hollywood fruar och innan dess Ensam mamma söker och till det Ben & Jerry med nya smaker som jag inte testat som alltså inte finns på macken i Rätan.
Ska bli spännande att se hur långt altanbygget kommit när vi återkommer.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Erika

Här är det just nu 11 grader varmt, men i morse var det som sagt minusgrader. Jag slutade tolv idag och har sedan dess tvättat 3 maskiner tvätt, städat toan, dammsugit och torkat alla golv samt packat upp efter resan. Leon har sovit och nu tittar han på Emil i Lönneberga för ovanlighetens skull. Ska snart börja med middagen som blir lasagne. Puss på Er!

2011-10-03 @ 16:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0