20110730

idag sitter vi utanför husvagnen i Täfteå, har just ätit frukost, ägg, smörgås och kaffe. Vilket nöje att bara sitta här och titta på  alla husvagnar och husbussar som anländer eller det gjorde vi igår, idag har det varit lungt än så länge iaf. Vi kom hit vid 12.15 igår och då var det flera som kom samtidigt och sen var det en strid stöm hela em och kvällen. Vi hade turen att få en elplats trots att när jag pratade med barnbarnet till Signar så sa ju han att det inte skulle finnas några elplatser att allt var fullt, vi blev iaf glada för detta. Jag fick en kram av Signar när han kom, jag ringde honom om var vi kunde få ställa oss då det inte var någon på plats som visste. Jag är där om fem minuter fick jag till svar och mycket riktigt så kom denna "tv-kändis" och visade var vi kunde ställa oss. Han tog betalt på en gång, 520:- och då var det både camping och inträde till dansen. Dansande ja, inte var det därför som vi for hit egentligen utan av ren nyfikenhet, vilket vi hört att flera besökare gör.  Vi bor bredvid systrarna bus, även dom kända från tv, så tycker dom det är katastrof med alla dessa vagnar, man kan ju inte dansa och det är ju därför vi är här!! Alltså är ett tv-prgram på både gott och ont. Täfteås ICA butik höjer nog if sin omsättning under dessa danshelger.
Idag ska vi titta på alla husvagnar som anländer, för det lär väl vara en del som kommer även idag. Kanske en tur till Umeå och hälsa på Bryngelhögsbor.
Jag återkommer med fler rapporter från denna plats!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0