2011.07.28

sitter utanför husvagnen på campingen i Bureå som ligger utanför Skellefteå´. Vi åkte igår från Rätan och hamnade i Ramsele på campingen. Fick se att Anders Silverdahl skulle sjunga Jämtländska sånger och visor i gamla kyrkan, så jag gick dit för att även få lite andlig spis. Gick först till fel kyrka men fick ju lite extra motion.
Sov dåligt men vad spelar det för roll. Märkligt att toaletterna låstes kl 21.00 för att sedan inte öppnas förrrän kl 08.00, dom får skylla sig själva att man måste huka sig utanför husvagnen.
Idag har vi alltså åkt från Ramsele, besökt gamla arbetsplatser till maken, shoppat i Lycksele och nu som sagt hmnat i Bureå. Här har vi ätit pizza, fanns inte så mycket mer att välja på, jorå det fanns pasta och hamburgare och snitschel (stavning?) mm men vi åt snitschel igår så som sagt pizza blev bra.
Imorgon har vi alltså ca 10 mil kvar till Täfteå vilket är det egentliga slutmålet för denna resa. Tyckte faktiskt idag att jag såg Kristoffer (Signars barnbarn) i Lycksele, det är någon slags motorvecka där nu så helt otroligt är det väl inte. Om jag ser honom på lördag ska jag fråga om han varit ute och sett sig om i länet.
Till skillnad från campingen i Ramsele så är denna mer välbesökt vad det nu kan bero på, kanske att här har toaletterna öppet dygnet runt!
Vädret är bra men nu börjar solen försvinna bakom några moln och då blir det genast lite svalare. Klockan är nu straxt 20.00 och kanske ska jag fråga maken om man får bjuda på en glass.
Tjingeling!







Kommentarer
Postat av: Erika

Roligt att läsa om era äventyr!

2011-07-29 @ 09:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0