20110722

Fredag, kanske inte så stor skillnad på dagarna nu för tiden då vi trappat ner verksamheten. Jag är dock på kontoret och gör lite, kanske inte så mycket nytta men iaf här.
Jag laddar upp lite olika kort på facebook. Både svartvita och färg, gammalt och nytt eller iaf nyare.
Maken och jag har varit och fiskat bäcköring, det tog ca 4 timmar, vi fick 22 st, eller jag fick 7 och maken fick resten, alla i varierande storlekar. Första gången jag fiskat, eller ja inte första gången jag fiskat alltså men på detta vis men kanske inte sista. Nu väntar jag på att kanske fiska i Put and Take.
Idag är det Magdalena och en dotra har namnsdag, vi firar väl inte sådär men ett grattis kan man ju kosta på sig.
Nu är det dock så att jag inte alltid kommer ihåg när mina döttrar har namnsdagar vilket jag får höra ibland.
Att jag kommer ihåg idag är väl att jag själv hade namnsdag i förrgår och att det är den sk fruntimmersveckan denna vecka.
Imorgon blir det till att åka (cykla?) till Böleskölen då det är Budag där. Gåbingo med tunnbröd som vinst är ett måste men inte alltid man vinner. Ostrullning, har faktiskt prövat men inte med någon större framgång. Flötgröten äter jag 1 gång per år och det är där.
Igår var jag, barnbarnet och mamman till Hembygdsgården på Allsången med Kärringgnället. Oj vad mycket fikabröd det fanns! Det där med olika fikaställen på sommaren är ett fördärv men ack så gott.
Undrar om det blir något fikande idag?
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0