20110702

Idag är det regn i luften, synd då det är stor invigning av badet i Rätan. Tänker gå dit ändå, lite nederbörd avskräcker inte. Tänkte köpa lite blommor på affären och ta med mig men det sket sig, får bli en annan gång. Dom kanske får så mycket ändå så att det blir bättre senare i sommar.
Skänker även en tanke till alla dom som sörjer!
Hörde på affären att det var barn på gång, kunde det inte väntat någon dag till när det ändå dragit ut på tiden, men som jag sa till kassörskan man får varken bestämma över väder eller barnen skall komma (om det inte är ett planerat snitt försås, är bäst att tillägga).
Igår var maken och jag till Handsjöns Bystuga och tog en köttbullemacka och kaffe till lunch, på kvällen tog vi en tur med döttrarna till samma bystuga och inmundigade kaffe med krus, jag tog en glass då jag icke dricker kaffe på kvällen. Trevligt med sommarcaféer. Till veckan öppnar ju flickorna på Hembygdsgården i Rätan sitt café, så då blir det att fara dit.
Det finns fler ställen inom kommunen som kommer att få ett besök av mig i sommar.
Har varit till "Danskan" och hennes presentbod i Rätan, där finns mycket smått och gott att handla och se, väl värt ett besök.
Nu kommer snart Elle hem på rast och för att följa hem på invigning.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0