2011-08-16

Nu skiner solen efter att det regnart j-ligt mycket faktiskt. Hängde ut tvätt i lördags (tror jag iaf) och den är nog mer blöt nu än innan den hängdes på sträcket. Vi får se hur det slutar om det blir omtvätt eller ......
Ikväll är det Björnpasset igen, tredje gången och sen en gång till! Förra tisdagen var det 22 st som kom och sköt och klarade sig. Första tisdagen var det 12 st, alla utom 1 klarade sig, nämner inga namn.
Till helgen skulle det varit ett evenemang på Gladvallen, ja man kan kalla det en familjedag i Hembygsgårdens regi, med hjälp av skoterklubben, idrottsföreningen mfl (tror jag) men det blir inget av detta pga av olika orsaker.
Fototävlingen kommer dock att avgöras den 27 på Hembygdsgården.
Snart är det Tjejmilen oxå och så dåligt förberedd som jag är nu har jag väl aldrig varit! Vet dock att jag tar mig runt en mil utan större problem, det är bara tiden som blir sämre och sämre för varje år.
Hälsade på hos farmor igår, hon behövde lite glödlampor, det går verkligen upp och ner, snabba kast från, skratt till gråt och tvärtom.
Vad ska man ha till middag idag då? detta evinnerliga funderande, måste ju komma ihåg att ta upp något ur boxen på morgonen. Får bli att åka till affären och se om det finns något matnyttigt i hyllorna. Fisk kanske?
Kokt fisk med äggsås är väl inte helt fel eller stekt lax med romsås, fiskpinnar med majo!
Men först är det lunch och då tror jag maken får äta mjölk och flingor, själv borde jag ta mig en promenad och en flaska vatten.
Tjingeling!Morgonpromenad i Torremolinos i maj 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0