100329

Då har min lilla "bebis" åkt tillbaka till jobbet i Tyskland. Hon kommer dock att komma hem i början av maj, exakt datum är dock inte bestämt än. Hörde att maken och dotra planerat hemresan, bra tycker jag, hoppas verkligen att planeringen håller men det kan ju inte vara så knepigt för familjen att hjälpa henne på tåget med packningen och sen möter vi upp på stationen i Copenhagen.
Nu är det påskvecka och fullt upp, ikväll är det ett föredrag på Norsgården, ca 90 personer anmälda och jag har bakat lingonkaka för ungefär lika många.
Imorgon är det ett möte på Norsgården angående den omdiskuterade och berömda bakstugan. Hoppas att vi kan diskutera det som är väsentligt nämligen att få stugan flyttad till Norsgårdens tomt. 
Jag har tänkt mycket sen det förra mötet för idag 14 dagar sedan och jag kommer på flera frågeställningar som jag skulel velat fråga. Det är väl alltid så att man kommer på efteråt vad man skulle ha sagt och frågat.
Jag tänker inte ta upp dessa frågor om det nu inte är så att någon annan startar diskussionen.
Då skulle jag vilja ha svar på följande frågor: Vems ärende går den som undrar varför Rätans IF har satt Bakstugeföreningen på pottan? och vem gagnar det att Rätans IF har mycket pengar på kontot?

När jag flyttade till Rätan i december 1983 var Rätans IF en mycket aktiv idrottsförening med bla gångsporten som en stor del av verksamheten. Årsmötena var välbesökta, det anordnades tom dans efteråt. Jag har tittat på protokoll ungefär 10 år tillbaka i tiden och detta är en bedrövlig läsning iaf när det gäller besökarantalet.
Jag har sagt det förut och säger det igen, det är bedrövligt!
Inte något ont som inte har något gott med sig: Jag har kommit till insikt!
Nu till något mycket roligare, vi firade  Leons 1-årsdag i fredags med mycket paket och goda tårtor.
Utav morfar och mormor fick han en cykel! Mycket paket och fina presenter var det som jag tror föräldrarna uppskattar mer än den lilla "knödeln" själv.


Kommentarer
Postat av: Ellinor.

Han är minsann söt, den lille knödeln =).

2010-03-29 @ 13:10:06
URL: http://elliiicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0