100408

Tiden rusar iväg, idag är det 1 vecka sedan Skärtorsdagen och jag förväntade mig påskkärringar ringandes på döra! Inte en enda påskkärring så långt ögat nådde, ej heller några påskgubbar eller vad man nu kan klä ut sig som. Jag hade inhandlat godis för nästan 150 spänn! Nu säger väl dom som vet det kan väl inte bli så mycket med tanke på priset men vi var ju faktisk i Jehovadalen och shoppade och där var priset betydligt billigare än på de två inköpsställen vi har i Rätan. Alltså blev det rejält med godis, Jag gjorde iordning 4 påskägg och 7 påsar att dela ut till dom uppsökande kärringarna och gubbarna! Nu fick jag och delar av övriga familjen offra oss och äta upp godiset. Det finns faktiskt 2 st påsar kvar men jag tänker inte äta av detta och absolut inte i veckorna, kanske på lördag för man är ju inte sämre än man kan ändra sig!!!
Mitt påskfrämmande och jag var iaf ute på promenad alla dagar som hon var här och nu har jag faktiskt varit ute två dagar i rad på morgonen, har gått ut vid 06.30 och återkommit efter inte fullt en timme. Jag hoppas att denna vana fortsätter och det är ju bara jag som kan bestämma det.
Ikväll ska jag till Norsgården igen, blev ju 3 kvällar förra veckan, Rätans IF ska ha årsmöte. Det blir spännande, kommer det några? vad ska man ta upp för gammalt skit idag? Vi har ju en dagordning att gå efter så vi får hoppas att dom håller sig till den och inte svävar ut i något som inte har med mötet att göra.
Dagarna flyter på och det är det som kallas livet!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Erika

Jehovadalen, haha!!

2010-04-08 @ 15:50:08
Postat av: Emelie

Jag och Plinga har varit ute och sprungit två ggr denna vecka. Fybubblan va kass man blir över en vinter.



Puss!

2010-04-08 @ 21:06:02
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/
Postat av: Ellinor.

Fan mamma, jag skrattade så jag grät när jag läste Jehovadalen!!

2010-04-08 @ 22:21:04
URL: http://elliiicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0