Solen

skiner och det verkar bli en finen dag! Skulle kanske plocka bär eller städa eller något sådant men nu har jag ett ordinarie jobb som jag måste ta itu med.
Igår var vi ju till staden och då blev det ju inte många knop gjorda, på det här jobbet alltså!
En sak var väldigt bra med gårdagen: Jag var ut och gick i nästan 1 timme, gick vägen fram till korsningen då tog jag vänster och gick Postvägen fram till E45, den fram till Macken och sen ner där och hem, jag till och med dristade mig till att jogga en bit. Svettigt men fy f-n vad nöjd jag kände mig. Nu måste detta bara bli en fortsättning, jag tror att jag måste "tvinga" mig till det några gånger och sen blir det att man bara måste ut, jag vet ju hur det är.
Dotra där nere i Elsenz är ju ute var och varannan dag och förbättrar sin kondition, vi ska ju på Tjejmilen nästa år och för att hon inte ska springa ifrån mig allt för mycket så måste jag ju ligga i liksom.
Så eftersom jag tror att vi ska åka till Klövsjö idag på körövning? eller...... så måste jag antingen ut på lunchen eller så MÅSTE jag ut när vi kommer därifrån ikväll. Det återstår att se.
Idag har jag kokat lingonsylt på 3,5 kg bär som Erika och jag plockade i helgen, det vart 3 ganska stora burkar så nu klarar jag mig ett tag och när detta är slut finns det mer bär i frysen.
Blir det fint väder en annan dag när jag inte jobbar ska ja ut igen för man vet ju inte om det finns några bär att plocka nästa år.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Dra med dig Ellinor ut också!



Puss mamsen! Tack för boken <3

2009-09-15 @ 19:45:32
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0