090925

Ska väl försöka åstadkomma några rader innan jag går ifrån mitt arbete och ställer mig hemma vid spisen istället.
Jag har stått vid spisen redan idag eftersom jag har bakat 2 st tårtunderlag (vad säger man?) jag har alltså gjort marängtårtor som ska läggas grädde med hjortronsylt emellan på söndag som svärmor/farmor ska få bjuda sina kompisar på.
Dessutom har jag bakat en jättegod kaka, fick recept av Bettan, som vi oxå ska ha på söndag till kaffet efter smörgåstårtorna som vi ska göra. Svärmor/farmor fyller ju 95 den dagen så det blir lite kalas.
Jag känner mig inte riktigt kry, kanske lite feber, och rostig i halsen. Måste vara frisk imorgon när vi ska på 70-års kalas på Norsgården.
Ska till Bryngelhögen imorgon fm och slakta, köttet lämnar vi sen till en mycket händig man i Åsarna som finstyckar och maler för att hämtas på söndag och läggas i frysen.
Igår var vi till Böle och hämtade en garderob som vi har ställt i tvättstugan. Den jag redan hade där är överfull med lakan och gardiner så jag behövde alltså en till. Nu när El bor hemma och vi inte har lägenheten kvar i stan så har jag en del lakan.
Iaf när vi skulle lägga gardeoben på släpvagnen så klämde jag vänster ringfingertopp i dörren och idag är  fingret inte riktigt sig likt, svullet, hårt och missfärgat men det gör inte speciellt ont som tur är.
Hoppas tvätten torkar som jag hängde ut idag men jag tror det är totalt vindstilla så det kanske är för stor förhoppning att den hinner torka innan det blir fuktigt ute igen.
Ha en trevlig helg!På pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0