091021

Så var det då nästan 1 vecka sedan jag skrev något igen!
Lördag skulle det ju egentligen jagas men nu var det ju så att en person i jaktlaget var ute på fredagen och sköt och det vart komplikationer med detta. Därför tillbringades 2 timmar i skogen med att hämta hem 1 av älgarna som denne person skjutit. Nåväl, fick ju komma hem innan affären stängdes så jag hann inhandla tandkräm (och lite godis, fy skäms). Godiset avnjöts på kvällen i soffan tittandes på Här är ditt liv och senare Körslaget.
Nu är det onsdag och ikväll är det gymping osm gäller, förra veckan så hade jag ju giltigt förfall, inte kan man sticka hemifrån när man har "främmande"?!
Både måndag och tisdag har jag powerwalkat på morgonen men idag tog jag en promenad på lunchen istället, kanske skulle jag kunna låtit bli eftersom det är gympa men alla bäckar små, och lite motion har ingen dött av! eller?
Tänker lite på vår  lilla Emelie i Tyskland som nu är sjuk igen! Undrar om det är den där sjukdomen som Lasse hade som hon skrev om i bloggen? Hon lever iaf, vilket var väldigt skönt att höra.
Försöker läsa på internet om pass, behöver man egentligen pass när man reser till Tyskland? Det är ju inom Schengen (stavas det så?) När vi åkte tåg i somras så var det ju ingen som frågade efter pass så där går det bra men om man nu ska flyga? Någon som vet?
Vi planerar ju att resa och hälsa på Emelie, frågan är bara om vi ska flyga från Skavsta eller från Östersund? Det är ju lite priskillnad kan jag säga, från pratiskt tagit 0:- för vuxen med Ryanair och till ca 15.000:- per person med andra bolag!!!! Vad är det fär skillnad egentligen? Försklara det den som vet och kan!
Nu ska jag se om jag hittar något om pass igen! Jag måste ju veta om Leon behöver något pass eller inte!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej !

Man måste ha pass, lr internationellt körkort

Sen länken nedan

http://www.lfv.se/sv/Lattlast/Id-kort-pass-och-sjukforsakringskort/Id-kort-istallet-for-pass/



Mvh Louise :)

2009-10-22 @ 23:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0