091015

Över en vecka sedan jag berättade om händelserna i Rätan.
Vi har jagat sen sist, jag har inte skjutit något men vad gör väl det när det finns andra deltagare i laget som inte tvekar att skjuta på springande älgar i snårig skog, som jag så poetiskt uttryckte mig vid ett tillfälle på septemberjakten. Det bästa är att man aldrig behöver ångra ett skott som man inte skjutit! Så det så!
Nu har det inte blivit så mycket bevänt med motionen heller några dagar, har väl haft giltig frånvaro?
Älgjakt är väl alltså det främsta skälet till att jag inte varit ute och promenerat.
Igår em. kom det storfrämmande, Barbro från Härnösand och Annhelen från Piteå, dom ringde tisdag kväll och frågade om dom fick komma förbi och hälsa på och även då få sova över naturligtvis. Det fick dom ju gärna, så jag fick fram en stek ur frysen som jag tillagade, sås, pärer och svartvinbärsgelé osså lite grönsaker, gott som tusan vart det, och det tror jag gästerna tyckte oxå. Ingen av dom tycker om att gå och handla och ingen av dom lagar mat i någon stror utsträckning, så dom var nog nöjda. TIll efterrätt serverades vaniljglass och hjortronsylt, men jag glömde att värma den, men det slank ner ändå! Vi drack rödvin fast det bara var onsdag och en liten gin och tonic, eller 2, slank oxå ner. Flickorna var dock trötta så vid 22 gick vi till sängs.
Idag har dom farit vidare mot Gäddede för att beskåda nåt vattenfall eller dylikt!
Nåväl solen skiner och det är en klarblå himmel, härligt Höst/vinterväder!
Idag hoppar vi lunchen eftersom det vart lite senare frukost pga våra nattgäster.
Nu ska jag dock ta en kopp fika så lev väl!
Tjingeling!Bilden är tagen på Hattudden utanför Piteå sommaren 2008!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0