91122

Det är ju länge sen nu igen! så nu får det väl bli en liten uppdatering.
Igår bakade Britt A och jag tunnbröd, vi fick väl runt 45 kakor var, av varierande storlek och utseende men va f-n gör det hur dom ser ut, huvudsaken är väl ändå att det smakar gott! tycher iaf jag! Familjen har ätit och har inte avgett några negativa kommentarer och 'är det så det inte passar så får dom väl låta bli att äta och då kommer det att räcka vääääääääldigt läääääänge! Ska ta med mig några påsar till Tyrreland, bra att ha till frukost och kanske bjuda Emelies familj! Tanken är ju oxå att ta med älgfärs och annat älgkött för att bjuda på en exotisk middag, då kommer jag på att jag kanske måste ta med hjortron oxå!? Ja vi får väl se vad vi packar ner den 10 december.
När jag packat upp hemma så ringde jag maken som ju befann sig i älgskogen och talade om att jag börjar gå emot Dig så får vi se hur långt jag hinner!  Och jag hann ganska långt, förbi Rätansböle och Högarvägen en bra bit, gick hemifrån 13.50 och Ingvar plockade väl upp mig runt 4 tiden, så det blev en rejäl vandring som gör att idag skiter jag i att promenera, tror jag iaf.
Sitter i soffan och tittar på duktiga tjejer som åker längdskidor, stafett, och nu har väl herrarna kommit igång oxå. Steker en älgstek, stickar sockor och skriver lite blogg samt läser och uppdaterar mig på övriga världen.
Till veckan blir det väl lika hektiskt som övriga veckor, måndag = vävstugan, tisdag = körövning i Klövsjö om man vill men jag tror inte jag vill, onsdag = gympa, torsdag = styrelsemöte ja och sen är det ju fredag igen.
På tisdag blir det den stora staden på dagen, skatteinformation tror jag det var + att maken ska träffa en kund tillsammans med någon skattejurist. Jag går nog i affärer och kollar in ev. julklappar. Ska nog lura med mig maken till Barnens Hus!
Nu är det fortsatt stickning som gäller så att betinget hinns med!
Trevlig söndag em och kväll och är det någon som har lust att promenera så är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig!
Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhhhhhh, tunnbröd. Lycka att du tar med dig det. Jag kommer komma och snylta jämt så bäst du tar med så det räcker :D

2009-11-22 @ 21:46:31
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0