Nu

var det några dagar sedan jag uppdaterade så nu får det bli. Jag blir ju lite besviken när andra inte uppdaterar så det är väl bäst att jag gör det.
Vad har hänt da? Ingen snö utanför jobbfönstret iaf. Igår såg jag två rådjur här utanför. Det har regnat men det kanske behövs.
Jag har promenerat mycke, och en dag cyklade jag hem från Ytterhogdal, 4 mil dom som inte vet! Det tog mig 2 1/2 timme och det är jag nöjd med. Jag stannade och drack vatten en gång och språkade bort några minuter i Överhogdal.
Ont i röva? Ja lite, ska nog skaffa mig vadderade byxor ifall det blir någon mer resa per cykel iaf något längre än till affären eller vävstugan.
Tog en lunchprommis igår till Reningsverksvägen, det blir över 5 km tur och retur och sen gick vi till bibblan efter middagen, då var det Er, El och lilla prinsen och jag.
El har drabbats av något men jag vet inte vad, hon följer med på promenad osså lånar hon böcker! Självbiografier!?
Att Er lånar böcker är ju inget ovanligt jag vet ju att hon läser mycke och har köpt mycke böcker men det är ju lite smartare att låna på bibblan! Höjer utlåningsstatistiken så att vi förhoppningsvis får ha bibblan kvar och så behöver man ju inte så mycke bokhyllor hemma.
Det där med vikten är inget roligt. Jag vägde ju mig på torsdagmorgon (30.4) och då hade jag gått ner sen gången innan och när jag väger mig måndag morgon (ordinare vägdag) då har jag gått upp 8 hg sen torsdagen och då ska man veta att jag drack ca 1 1/2 glas vitt vin på valborg och åt lite paj annars var det inga utsvävningar dessutom mycke promenerande. Jag jag slutar aldrig att förundras över kroppen, den gör inte som jag vill utan den gör precis som den vill!!!!http://www.giviktkoll.se/gi/campaigns/templates/landingpage.aspx?id=26159
Pröva gärna!

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja läser en del gör jag, även om det inte har blivit så mycket nu sista tiden.

2009-05-05 @ 16:21:56
Postat av: Sara

Vad duktigt att cykla från Hogdal! Jag skulle storkna efter några kilometer...

2009-05-06 @ 07:54:34
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack för kommentarerna!. Det är bara det att det är så roligt att cykla, man hinner tänka mig, rensar huvudet, och så måste jag samla mil inför vätternrundan, det blir en hel del då;) klart att du ska vara nöjd med din tur från Hogdal och hem! Den vägen är ju rätt kuperad också;) Vadderade byxor är verkligen att rekommendera, och man ska INTE ha något annat under, bara i mässingen med andra ord, risk för skav annars.

Följer din blogg och tycker att du gör det riktigt bra med mat och motion, förstår att det inte är roligt när vågen inte visar vad man tänkt, men å andra sidan så rör du dig mycket. Kanske det är så att du har lagt på dig mer muskelmassa? Det väger ju mer...många gånger kanske man får ett rättvisare resultat om man mäter sig regelbundet. Men jag förstår hur du känner dig. Nu blev det ett långt inlägg skratt. Kör hårt på cykeln!

/Helena

2009-05-06 @ 20:25:20
URL: http://livetigymmet.blogspot.com
Postat av: Helena

Tack för kommentarerna!. Det är bara det att det är så roligt att cykla, man hinner tänka mig, rensar huvudet, och så måste jag samla mil inför vätternrundan, det blir en hel del då;) klart att du ska vara nöjd med din tur från Hogdal och hem! Den vägen är ju rätt kuperad också;) Vadderade byxor är verkligen att rekommendera, och man ska INTE ha något annat under, bara i mässingen med andra ord, risk för skav annars.

Följer din blogg och tycker att du gör det riktigt bra med mat och motion, förstår att det inte är roligt när vågen inte visar vad man tänkt, men å andra sidan så rör du dig mycket. Kanske det är så att du har lagt på dig mer muskelmassa? Det väger ju mer...många gånger kanske man får ett rättvisare resultat om man mäter sig regelbundet. Men jag förstår hur du känner dig. Nu blev det ett långt inlägg skratt. Kör hårt på cykeln!

/Helena

2009-05-06 @ 20:37:03
URL: http://livetigymmet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0