Nu

är det fredag igen och just nu skiner solen men ingen direkt sommarvärme. Fast om det är kallt nu och det blir varmt när "riktiga" sommaren börjar så gör det väl ingenting.
Sen har vi ju det där med ätning och motion som är ett gissel eller egentligen inte det är ju bara att äta bra grejer och motionera mycke eller....
En smörgås på morgonen det unnar jag mig men för övrigt inte pasta, potatis eller ris! Lax igår till middag med lite sekta champinjoner och sen iväg till Klövsjö på körövning, där bjöds det på kaffe/thé och pepparkakor eller rån, ja jag tog en kopp thé och sen fick det bli ett äpple till kvällsfika som vanligt.
Alltså egentligen ska man väl inte äta någon frukt eller iaf inte många per dag om man äter GI men 1 endast en om dagen måste väl ändå vara tillåtet.
Ikväll åker yngsta dotra till Turkiet, så nu ska man vara orolig en hel vecka, och mellandotra ska visst till den stora staden Östersund och förlusta sig så det blir maken och jag som ska äta middag.
Eftersom jag stekte lax igår som räcker till mig idag oxå så är det det jag kommer att äta medan maken kommer att få frukostkorv och stekt potatis.
Har väl inte motionerat så otroligt mycke denna vecka men vardagsmotion har det iaf blivit, cyklat till bibblan och affären.
Helgen ska jag väl tillbringa en del i Bryngelhögen, jaktmöte och krattning står på programmet.
På söndag ska vi sjunga in sommaren i Klövsjö kyrka, så dom som känner sig manade kom dit (Klövsjö=värdens vackraste by, iaf om dom får säga det själv, kl 18.00 börjar det och det är Sve-Erik Jönsson som är tjänstgörande präst.
Ni som inte gått med i GI-Viktkoll! Nu är det försent att gå in via Annas Matkaos!
http://www.giviktkoll.se/gi/campaigns/templates/landingpage.aspx?id=26159
men Ni kan ju gå in via den här länken och bli medlemmar iaf.
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vi får hoppas att sommaren kommer snart, det är lite för kallt för min smak...

2009-05-15 @ 15:42:49
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0