Solen

skiner och det är (var) -21 grader när jag klev upp straxt före 7. Klarblå himmel, ja det är jätte fint.
Resan till staden gick bra och jag köpte mig ett par sandaler, såna där rundade i sulan, har inte provat än (mer än i affären) så det ska bli spännande.
Ingen bebis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Trodde ju igår att något var på gång men icke!
Igår fick jag sällskap av Bettan när vi gick till vävstugan, det bet i kinderna för det var väl runt -7 när vi gick och säkert lite kallare på hemvägen. Gick direkt till farmor och hälsade på en sväng och där var Er och El.
Idag fyller Johnny 41 så det blir fika på Gröngatan på kvällskvisten.
Idag måste Ni se Det Okända på TV4+ för det är från Rätan! Spännande! Kl 20.00.
Så det gäller att ligga i, middag (våttlor) besök hos farmoran och så vara på Gröngatan vid 18.30 för att sen bänka sig i tv-soffan till 20.00.
Kolbulle: Vatten, vetemjöl och lite salt (ska vara ganska tjock) och amerikanskt fläsk (går bra med vanligt fläsk oxå).
Stek fläsket och sen på med smeten, väldigt likt en vanlig pannkaka men det ska inte vara ägg i smeten. Det låter ju som det är en svart bulle men så är icke fallet. Äts med lingonsylt. Smakar godast när den steks ute på öppen eld ( i stekpanna)!
Pröva vetja!
Nu är det jobb som gällerBjuder på en bild som jag just tog från mitt jobbfönster. Igår gick det ett rådjur straxt utanför men hann inte fota!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0