Jaha

så var det måndag IGEN och i fredags hade Rätans Jaktskytteklubb årsmöte, inte många som kommer men jag tror att om inte den föreningen fanns med skjutbanan och allt så skulle nog många tycka att det var shit! Vi fick semlor och jag som bestämt mig för att inte äta jag åt en iaf. El for med bussen till Mora för en dejt, hon var ju där förra helgen oxå!!! Undrar vad som är på gång!
Lördagen tillbringades för det mesta inomhus, lagandes mat (fläskfilé i gorgonzolasås) kokandes hjortronsylt för att ha till dessert tillsammans med vaniljglass. Jag hade ju bjudit hem Er och M för alla hjärtans dag middag så lite festligare blev det väl?! Em och jag övningskörde lite i Rätan och det gick jätte bra. Åkte till macken och köpte en ny skylt (övningskör) och när vi skulle sätta fast den så låg den gamla skylten i bakluckan men det låg upp och ner och hade samma färg som underlaget så det var inte lätt att se.
Melodifestivalen, ja den tittade jag på, iaf till och från, somnade på dom två sista låtarna men sen såg jag ju slutet och jag tyckte det var bättre dennna gång.
Lite konstigt med röstningen men det är väl för att dom ska tjäna pengar på alla som ringer men mig tjänar dom iaf inget på. Det är ju bra att det kommer in pengar till Radiohjälpen.
Jag har även varit på Gudstjänst i kyrkan, vi var 6 personer + personal! Efteråt hade vi ett möte om den 1 mars och då var det Gunnar jag och prästen men. Hoppas det kommer fler då alltså den 1 mars kl 21.00, så alla Ni som läser detta:
Den 1 mars kl 21.00 kom till Rätans kyrka! då ska The Relativs spela, kören ska sjunga och kyrkorådet ska framföra lite tankar om musiken som spelas. Kan bli riktigt bra!
Sen var det ju Musikcafé på Norsgården med Gunilla Åsell och Nick Borgen, hela 46 personer hade sökt sig på detta evenemang. 29 st från Rätansbyn. Dom kom även från Handsjön, Åsarna, Digerberget och till och med Hackås.
Kan det vara kylan som gör att det inte kommer fler? Vi hade iaf dukat för 72 st och vi trodde nog att det skulle komma FEMTIO!! Dock tror jag att dom som kommit blev nöjda!
Nästa evenemang är den 7 mars och då är det Traveling Sweds (stavningen?)
Javisst ja på onsdag den 18 är ju Relativs på Norsgården till förmån för niornas skolresa.
Detta börjar ju likna en reklamsida för Rätansbyn! Jag undrar om man kan ta betalt för att man gör reklam?
Nej skämt åsido det gör jag ju så gärna, det är möte den 26.2, Rätans Gatlyseförening, ska vi ha något lyse i Rätan och någon som är i styrelsen? så för böveln gå dit och visa att DU bryr dig!!!
Ikväll ska jag till bibblan och lämna tillbaka några böcker och kanske låna några nya. Ni går väl dit och lånar så vi får behålla Biblioteket öppet för allmänheten, inte för att jag har hört att det ska stängas men i dessa tider så vet man väl aldrig.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ståcha

Jadu, man vet aldrig vad som är på gång i Dalaland ;). Jag tycker nog ändå att du ska framföra för kyrkorådet att du kan ta några tusen i månaden för att du gör så bra reklam för bygda!

Puss

2009-02-16 @ 23:07:29
URL: http://elliiicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0