Tandvärk

har jag fått, kände redan igår kväll och tog två tabletter innan sänggång. Tyckte imorse att det kändes bättre men under dagen har det liksom eskalerat. Ringde till stan och fick tid på torsdag 14.20, vilken lycka att dom inte hade semester eller jo det hade dom, dock var dom inne på torsdagar och jobbar. Maken ska ju till stan denna dag så det var ju perfekt att få tid och kunna slå två flugor på en smäll liksom.
Idag har jag bakat bullar till morgondagens aktivitet på tennisplan mellan 10 och 13. Instruktör finns på plats och föreningen bjuder dom som prövar på saft och bullar. Har även bakat 91 st (skulle bli ca 100) gaffelkakor med choklad till lördagens familjedag på Hembygdsgården. Hoppas nu att alla som lovade att baka verkligen gjort det!
Jag har även målat dom två källarfönstrerna i tvättstugan idag. Ett av dom fick vi lämna till glasmästaren i byn för ena glaset var sprucket och då passade jag även på att lämna in den gamla rakspegeln som mormor och morfar hade i köket i Östergötland för där hade spegelglaset gått sönder, ja det var nog inte jag som tagit sönder det för det vet man ju vad det innebär, 7 års olycka, hu jeda mig!
Har fortfarande känselbortfall i ansiktet efter operationen men nu är ju det ingenting mot den där förbannade tandvärken.
Snart ska jag på ett möte angående ett evenemang den 11 augusti. Det är fullt upp, tur att man är "halvpensionär" så man har tid till allt som ska göras.
Tjingeling!Detta är Jämtlands landskapsblomma, Brunkulla, om Ni inte visste det förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0