20120717

Halva juli har passerat och ingen sommar! Det är ju inte klokt men vad ska vi göra åt det: Ingenting finns att göra bara gilla läget.
Vävstugan i Rätan får inte vara kvar i dom lokalerna vi har nu utan måste ut, helst igår om Ni förstår vad jag menar. Vi har ju lagt ut lite krokar på olika tänkbara ställen men inget napp eller rättare sagt det ställe vi skulle kunna få vara på är inte det bästa så därför packar vi nog ihop vävstolarna och ställer dom för "långvarig" förvarig och då blir det i B:s garage/källare.
Nu precis hörde jag att det ev skulle kunna finnas tomma rum i källaren på skolan men det är ju rektorn som man ska ta kontakt med och det vet man ju inte när man skulle kunna få tag i någon sådan!
Annars händer väl inte så mycket i Rätan, huset är snart färdigmålat, ja jag har ju inte målat så mycke på själva huset utan fönstren var ju min "lott" vilket jag utfört.
Om jag ska skriva något om min "reconding" så är det väl att jag har fortfarande känselbortfall bakåt öronen och under hakan men det är ju bara 4 veckor sedan operationen så kanske alla nervtrådar inte hittat rätt ännu! Tiden får utvisa resultatet.
Idag blir det att åka till Hembygdsgården och fika, en hel vecka sedan förra gången!
Till helgen kommer besök från Svegstrakten på helpension, det ska bli roligt för det var länge sedan, ja vi har setts som hastigast!
Vävstugan igen: Vi hade våra krokar ute på ett ställe som skulle kunna vara ett alternativ men ägaren av huset var inte intresserad av att idka någon välgörenhet och hyra ut något rum för en billig penning. Nä då så men frågan är fri och svaret blev ett rungande NEJ vilket kanske inte förvånade mig ett ögonblick. Kan dock inte riktigt förstå varför man inte tar emot dom pengar man skulle kunna få, även om det inte är mycket, istället för att inte få in några alls!
Nu blire snart fika! Tjingeling!Ingvar sitter fast i skyliften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0