Torsdag 16 augusti 2012

och imorgon är det alltså fredag igen! Solen skiner och det har varit ett helt underbart väder nu i flera dagar, helt otroligt faktiskt.
Jubileumet gick aldeles utmärkt, god mat och trevligt. Maken Och GL hade gjort en fin historik om Rätans IF:s 90 år. Många duktiga idrottsmän och kvinnor fick komma upp och hämta en plakett för sina framgångar i Rätan och för att dom fått sin fostran i klubben! Var hemma vid 24 men ändå blev klockan 03 innan vi kom isäng.
På söndag kväll var det dags för Kretsmästerskap på skjutbanan, inte vart det väl något lysande resultat för min del men jag var iaf inte sämst, jo utav damerna för vi var bara 2 st damer från Rätan, men inte om man räknar av alla som ställde upp.

På måndagen gjorde jag en god gärning när jag hjälpte KIF att registrera sina aktivitetsrapporter i Idrottonline. En prick i himlen till mig. Tack för det.

Maken och jag har varit till skogen och plockat lite hjortron, lite drygt 3 kg fick vi iaf ihop och det är ju inte helt fel. Idag har jag bakat 2 st limpor igen, det går ju så himla snabbt att slänga ihop en deg utan att den ska hålla på och jäsa, bara röra ihop och skjuss in i ugnen.

Vi var ju på skjutbanan igen på tisdagen och hade Björnpasset och då var det 13 st som kom! Så nu har 41 st klarat provet i år och Rätans Jaktskytteklubb har fått in en liten summa pengar.

På lördag ska makens klasskompisar, 2 st, komma med respektive så då blir det lite kalas. Har idag kollat runt lite vad man skulle kunna bjuda på för förrätt och har kommit fram till att antingen blir det avocado med lite fyllning eller rårakor med löjrom och lite lök och gräddfil. Till varmrätt blir det iaf Filips filé och till dessert har jag tänkt mig en blåbärspaj med hemlagad vaniljsås. Hoppas att det ska smaka.
En fördrink hade jag ju oxå tänkt mig men jag skulle behöva lite färsk mynta! Någon som vet vad jag kan få tag i det eller kanske har att skänka mig lite?
Annars får det väl bli en GT, går väl alltid hem och herrarna kan nog tänka sig en liten whisky!
Nu ska jag titta vad jag ska se på tv ikväll så
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0