Onsdag 2012.08.08

Redan onsdag och 1 vecka sedan vi åkte mot Arlanda för att sedan åka till Italien! än en gång f-n vad tiden rinner iväg och det är själva livet liksom!
Trots, kan väl inte säga pga, resan så känner jag mig inte riktigt hundra, många grejer i luften som liksom tar en del energi! Vaddå då! Ja ingen som inte jobbat idéellt vet vad det handlar om, vara med i styrelser, ta beslut om saker och ting som kanske blir annorlunda som det var tänkt, den ekonomiska situationen, inte min egen alltså utan föreningarnas!
Ja ja hoppas att allt löser sig på något vis , och till det bästa!

FÖRENINGSLIVET MÅSTE LEVA VIDARE för vad skulle vi göra runt om i byarna om det inte fanns!
Nu säger väl en del att det finns redan tillräckligt med föreningar och för lite folk för alla och det håller jag med om för som det är nu så är alla med i alla föreningar, nästan iaf. Så vi behöver inga nya föreningar men lite engagemang för dom som redan finns och då menar jag att det måste in lite yngre förmågor för när vi är borta vem ska då jobba?
Dessutom finns det alltid folk som tycker en massa om allt men när det gäller att gå på ett möte och säga sin mening eller ställa upp som styrelseledamöter då är det inte lika intressant men PRATA på byn går j-ligt bra!

Annars flyter det väl på som vanligt, man har sina olika aktiviteter. Igår var vi till Rätans Skjutbana för att en massa jägare skulle få chansen att skjuta BJÖRNPASSET, 18 st som sköt och klarade sig och en slant till Jaktskytteklubben. Förra tisdagen kom det 10 st och det är ännu 2 ggr kvar att klara provet.

Jag skulle vilja ut i skogen och titta efter lite bär, helst hjortron då förstås men kanske även lite blåbär!
Nu är det såhär att hjortron kan jag inte ge mig ut att plocka själv då det är så långt att gå till våra ställen och jag litar inte på mig själv att hitta så då måste maken med och jag är helt säker på att denna vecka ställer han inte upp på det pga av andra åtaganden.

Det regnar inte, inte än iaf, men det är ingen sommarvärme, brr kanske håller det sig runt 13-14 grader och det är ju ändå "bara" början av augusti.
Ser verkligen fram emot Älgjakten i början av september för jag kan nästan lova till 100 % att det kommer att vara den varmaste tiden på året. Tänk att få sitta på pass i bara skjortärmarna och njuta av en klarblå himmel och stålande sol, det Ni!

Nu har jag "spytt" av mig lite av mina inneboende funderingar, hjälper föga skulle jag tro!
Tjingeling "säger" jag lite glättigt men så känns det inte i själen och hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0