110928

Eftersom altanbygget fortskrider så gör jag väl en liten uppdatering om den idag. Fast igår var det inga byggare där utan då kom elektrikern och började sitt arbete. Idag har det inte heller dykt upp några hantverkare men elektrikern ska komma i em/kväll och fortsätta sitt arbete.
Idag har jag varit på en promenad, måste komma igång det är så skönt, och allra helst när man är hemma igen.
Sen har jag sopat och dammsugit altanen från allt sågspån som blev igår när det borrades hål i taket för spottarna.
Erika med familj har ju åkt till Sthlm/Värmdö och idag kom ett meddelande att Leon gjort nr 2 på toaletten!!
När han var hos oss i måndags så försökte jag när han skulle gå undan för att göra det, att sätta honom på toan alltså, han satt där en stund men det blev ingenting. Då satte jag på honom blöjan igen och vad tror Ni han gjorde? jo det tog inte någon lång stund så gick han och satte sig under köksbordet och gjorde ifrån sig.
Har iaf tagit lite nya kort på altanbygget. Håll till godo så får Ni se mer en annan gång.
På kortet som är näst längst ner, en hel vägg, ska det bli ett fönster, det hade vi inte tänkt från början men är det en inglasad altan så är det! Bra blir det! Undrar om jag ska gå till Maria på Caferia och ta en macka till lunch? Ska ringa maken och höra om han är på gång, han har nämligen åkt till Bryngelhögen för att hämta ett vedlass och då har han samtidigt fraktat lite saker härifrån.
Tända upp hos grannen oxå!
Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0