20051015

Om någon nu ser rubriken och tycker hon är visst lite i yrslan så är så inte fallet utan bara en liten tillbakablick:

Klockan ringer 06.00, ca +4 grader. Grötfrukost och kaffe. Åker vid 7 tiden för att ses i Fribergs och bestämma trakt. Det blir Jonsson och jag drar pass nr 2, Kurn nere Järnväg´n. E.Å ska sitta på 1:an så jag får sällsis och skjuts av honom. Första gången på detta pass. Solen håller på att gå upp baka ryggen men det bläs i byar rätt hårt. S-O och P-E.F går med hundar. Jaktlaget är hårt decimerat. Förutom nämnda: K, E.F, P, M och I. Ska väl sitta minst 3 timmar.
Hade väl tänkt mig en stor idag da, eftersom jag ändå har börjat nu!!!!
Vi ska ta Paus vid Tvärhoa men under E.Å och mitt återtåg till vila skjuter P en oxe vid Exbäck´n som var K:s pass men han hade vandrat Nyväg´n upp för P-E hade ropat att det var älg på gpng. I och P står alltså vid nyss nämnda pass. P utan radio och I utan bössa. P-E spårar en udda 12-taggare några hundra meter in.
Paus sen tar vi hand om älgen och sen var det slut fär idag och även för säsongen för min del.


På torsdag 2011.10.13 blir det jakt igen!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0