Nu

passerar vi Färla där det är marknad men det var nog inget som lockade för vi stannade iaf inte.
Har tillbringat natten i Norrtälje hos Elsie och Stickan. Sill och färsk potats, grillade revbjensspjäll, snaps, whisky, öl, gin & tonic, calvados, ja en salig blandning på drickat och trevligt var det.
Nu är semestern snart slut för denna gång. Vi har haft fint väder nästan hela tiden, träffat släkt och vänner och maken har kört dit jag hAr velat. Inte dumt.
Nu är vi bjudna på middag till dotra med familj, skönt att slippa tänka på maten det första man gör när man kommer hem. Kan vara nog med att bara packa upp resväskan, hade med mig alldeles för mycket men det är bättre än tvärtom.

Förra stycket skrev jag i bilen igår på vägen hem men det tydligen inte publicerat!
Nu sitter jag hemma i köket, ätit frukost, läst tidningen/arna, tvättat fönstret i köket och bytt gardin.
Maken har åkt till Bryngelhögen för att klippa gräs och fixa med ved.
Helene ska ringa idag och tala om  om hon ska hit en sväng, kommer kanske redan imorgon, söndag och åker hem tisdag eller onsdag. Ja det får vi alltså se vad hon beslutar sig för.
Soligt och fint och man borde gå ut och det ska jag väl oxå, måste till affären och proviantera.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0