Så var det då

fredag och helgen nalkas. Den här helgen blir det att bara vara hemma, ska städa lite eftersom jag ska ha vinlotteri på måndag. Måste väl hitta på något att bjuda på oxå, kanske semlor? visserligen är det inte fettisdagen förrän den 24 feburari men semlor finns det ju i butiken sen länge tillbaka.
Nåväl det lär väl örne sig kan jag tro.
Idag skiner solen och det var över 16 grader kallt när jag gick till jobbet. Får se om det blir en prommis mellan middag och det ordinarie besöket hos farmor.
Då har det iofs blivit mörkt men jag sätter på mig reflexvästen och hängande reflex så då synns man bra. I värsta fall tar jag även pannlampan.
När vi åkte från stan i onsdags så gick det två figurer på vägen vid Svensta och dom syntes knappt kan jag lova så vad Ni gör ta på Er reflexer, det är en billig livförsäkring.
Idag blev det 2 stekta (igår) ägg med smör och pålägg till frukost och lunchen bestod av 1/2 burk makrill och en omelett bestående av 6 ägg och en skvätt grädde (maken och jag delade) och vatten därtill (jag glömde dricka vattnet).
TIll middag blir det köttfärssås och spagetti, jag ska göra blomkålsmos till mig själv eftersom jag är sparsam med kolhydraterna. Ja dom försöker jag undvika helt men inte gör det någon sillnad på vågen iaf, vete f-n vad jag ska göra men jag har väl förstört min kropp på alla olika dieter. Det bästa med denna är dock att allt är gott, jag tycker om smör och grädde!!
Trevlig helg på Er alla kära läsare som är så snälla och kommenterar så ofta!
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Emelie

PUSS MAMMA!

2009-01-30 @ 21:55:39
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/
Postat av: Ellinor

PUSS MAMMA!

2009-01-30 @ 23:53:02
URL: http://elliiicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0