Sitter i

köket och väntar på att degen till semmelbullarna ska jäsa klart så jag kan grädda. Passar på att läsa bloggar och då även författa ett eget inlägg. Har blivit utmanad av Sara


Saras  otäcka:
1. Stuvad potatis: Gott gott
2. Blodpalt: Ja det kan jag äta men jag säger bara paltbröd och fläsk!
3. Brö´sull: Skriver som Erika ?
4. Klappgröt:  Ingen höjdare kanske och vet ej när jag åt sist, kanske i skolan på 60-talet!
5. Doppa macka i diverse drycker som t.ex. te eller O´boy: Det är ju jätte gott men detta vet jag heller när jag gjorde!

Mitt otäcka:
1 . Fårtestiklar
2.  Grodlår
3.  Chokladdoppade myror
4.  Aphjärna
5.  Fårskalle

Som Ni ser så är det ingen vanlig mat som jag inte tycker om och skulle jag inte äta vissa maträtter så beror det mer på dess innehåll alltså inte att jag inte tycker om:
Nu snöar det här och på snedden dessutom måste dock ut en sväng .
Grindes ska få ett besök och dessutom Församlingshemmet där det idag är begravning.
Nu ringer  klockan, dags att grädda´!
Penslat och ställt in en plåt i ugnen!
Nu har jag snart över 40 bullar klara men jag ska nog baka en sats till med ca 12 st. Vill ju inte riskera att dom tar slut på tisdag: Välkomna till Norsgården på tisdag 11-19. Kyrkis har annonserat i predikoturen att dom ska vara på <norsgården mellan 10 och 13 men det får stå för dom för Sonja och jag ska öppna vårt café kl 11. Kommer dock att vara där från säkert 10 eftersom vi ska koka kaffe och dona på.
Jag har vägt varje degklump så dom väger ca 100 gr och ser ganska fina ut om jag får säga det själv.
Nu ska jag ju utmana några men det är ju inte så många som läser denna blogg men jag kan ju alltid försöka

Pernilla
Maria i Japan
Linda Rosing,  hahahah hon hittar nog aldrig hit.
Charlotte Perrelli  inte hon heller
Anna Nord
Therese Gunnarsson

Tar en extra eftersom kanske inte två av dessa svarar!!!

Nu ska jag kolla plåten i ugnen! Oj, oj ,oj vad vackra dom blev!
Nä nu får jag sluta annars orkar ju inte läsa till slutet
Tjingeling!


Ps Måste rekommendera en blogg: Sabinas kamp http://mittlivsabina74.blogspot.com
inte så upplyftande kanske men oerhört tänkvärd och läsvärd. vilken kvinna vilken kämpe Ds




Kommentarer
Postat av: Erika

Nej men nu, nytt utseende!

2009-02-22 @ 21:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0