El

har gjort om den lite, min blog alltså, men jag måste nog be henne fixa lite till jag tyckte den såg lite "naken" ut liksom.
Det snöar idag, nu kan det väl ändå räcka? lr.....
Er ska baka semlor idag, ringde just och frågade om jag hade hjortronsalt, heter det så? Hjorthornssalt? ja det vete gudarna.
Idag måste jag liksom börja och försöka minska på vikten lite... har börjat med bara 1 stekt ägg idag med en skiva skinka på. Brukar ju äta två och då även med bregott på men det uteslöt jag idag. Till lunch vet jag inte vad jag ska hitta på? Kanske vatten? Middag? Har iaf tagit fram köttfärs ur frysen och det gjorde jag redan igår kväll! Tänk att jag kom ihåg det.
Inget övrigt på programmet idag, ja hälsa på farmoran förstås men det blir väl i kvällningen.
Imöra blir det Norsgården och Semmelcafé.
Då gäller det att gå upp och fylla och garnera dom första semlorna, kyrkisbarna hänger säkert på låset! inna vi åker dit och kokar kaffe och blandar saft.
Ska nog handla upp lite idag för dom som inte tänker fylla sina hemma.
Mjölk för dom som kanske vill ha semla med varm mjölk och lite i kaffet.
Igår gick Em ut och kastade sig i snön (se bild)

Ja så kan man oxå göra.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anna Nord

Du får inte äta för lite heller ...

Svår balansgång det där



tack för kommentaren på mina bilder :)

2009-02-23 @ 12:06:26
URL: http://familjenlindwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0