091229

Länge sedan jag skrev men ibland blir det så, varken lust, ork eller tid. Nu är julen överstökad med allt vad det innebär, mat, godis, julklappar! Nu närmar sig nyår med stormsteg men först ska ju våran Emelie fylla år, imorgon närmare bestämt! Nu är ju hon i TYskland så hon kan inte få choklad på sängen men kanske hennes familj kan komma ner med lite fika och sjunga en stump.
Jag minns morgondagen som om det vore igår och ändå är det nitton år sedan. Undrar om nitton år framåt i tiden, vad har hänt då och kommer denna tid att gå lika fort som dessa år......
Carpe Diem!
Nyårsafton kommer maken och jag och ev. Ellinor att fira inom hemmets väggar vilket vi har gjort flera år!
På nyåret kanske, om det inte blir snöstorm, Heléne kommer från Sthlm, hon är ju mellan två jobb just nu så hon passar på att flänga runt. Hon och jag ska även passa på att åka till Gran Canaria nu när hon ändå är ledig, jag får ju ta ledigt från mitt jobb men eftersom jag har en snäll arbetsgivare så är det inga problem. Jag vet ju vad jag har att göra så det blir till att se till att jobbet är klart innan man far. Vi har hittat en resa till San Augustin för ett bra pris så den 15.1 flyger jag från Frösön till Arlanda för att den 16 flyga vidare mot värmen. Den 23 kommer vi tillbaka men eftersom det inte fanns något flyg till Östersund/Frösön denna dag så kommer jag åter till Rätan den 24. Får då också passa på att gratulera min reskamrat som denna dag fyller år och då blir vi jämngamla!
Vädret måste man väl skriva lite om oxå, idag var det -31 när jag steg upp kl 7 och då går jag inte på några morgonpromenader, jo jag går ner till dotras hus och rastar hunden, kollar katten och tänder i pannan. Elle for ju till stan igår så då håller jag ställningarna till hon återkommer, kanske redan idag?
Nej nu är det jobb som gäller!
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men jäkla fubb att åka utomlands!!!!!

Du får skicka frukost på sängen på posten..

2009-12-29 @ 20:22:56
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0