Igår

när maken skulle iväg på skotertur så passade jag på och gå upp samtidigt, 06.15, och straxt efter 06.30 så gick jag ut på promenad, jag joggade oxå faktiskt, var hemma igen vid mellan 8 och halv nio, så det vart en rejäl tur.
Sen körde Em och jag skräp till återvinningen och hon övningskörde en sväng.
Vi hälsade på farmor och fikade (jag drack bara kaffe) innan vi vände hem och lagade middag vilket blev broccoligratäng och fläskfilé med böngroddar, minimajs, bambuskott och vattenkastanjer kokade i kokosmjölk och äggnudlar, ja jag tog jätte lite nudlar.
Glömde berätta att maken och jag var på macken en sväng och då åt vi varsin glass, den där nya Magnum Temtation, jag tog den ljusa och maken den mörka men den får vara i framtiden men man måste ju ändå pröva och som sagt jag hade ju tagit en rejäl prommis.
Jag var hem en sväng till Bettan oxå och hjälpte henne med datorn.
Sen blev det tvsoffan och Robinson mm.
Idag har jag tagit samma promenad som igår dock ingen jogging idag så då tog det två timmar, men jag går i snabb taxt iaf.
Sen har jag inte hunnit så mycke än idag, jo jag har ringt moster i Mjölby som fyllde 79 år igår!
Nu ska jag ringa en kompis i Sthlm som ska komma till Östersund och hälsa på, vi ska tillbringa en helg i lägenheten och jag ska guida henne runt och så ska vi prata minnen, vi jobbade ihop på Dagens Nyheter en gång i värden och sen har vi umgåtts och ringt varandra på födelsedagar och skickat julkort men ni vet när man blir gammal så måste man uppleva ungdomen igen liksom.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0