20110927

Idag fyller "farmor" 97 år! Helt otroligt men sant! Har varit där med två tårtor, en till matsalen där dom övriga boende får efter maten och en till lägenheten för dom som kommer och hälsar på!
Har oxå varit till Maria på Caferia och tagit ett tomatbröd med brieost. La ut färgproverna på golvet och bestämde oss för Erna 0316. Får se hur det blir man kan ju ändra sig innan man bestämt sig.
Idag åker Erika med familj till Sthlm för att imorgon åka vidare till Ullared. Leon stannar hos farmor och farfar på Värmdö och följer farmor till hennes dagis. Han får säkert nya kompisar där.
Här en liten tillbakablick:
Måndag den 10 oktober 2005
Uppstigning ca 5.30, ett par grader varmt, ska bli en fin dag enligt väderleksrapporten. Vi jagar på Ramsjön, E.Å går med hund uppe i byn utan passare, I och P-G går oxå. Jag sitter på 2:an, Hygge hita Storbäck´n, första gången på detta pass. Lungt hos mig. Eldar för sysslolösheten. I Påkallar P-E uppmärksamhet, tror ha sitter vid Brännmyrhammarn. Solen börjar skönjas bakom moln och ryggen. Vet ej hur länge detta blir men framemot 11-12 får man väl räkna med.
9.21 smäller det ett skott men det verkar inte vara med oss. F ropar på I att han har SLug och älg hos sig. 10.19 skjuter F en älg. Grattis men jag vill oxå skjuta.
Vi pausar vid Storbäck´n. Därefter blir det färd till Bryngelhögen med älgen. Nu blir det Musmyra-Ryan och jag ska sitta på 13:on, Myra baka back´n.
När jag kommer till passet ser jag en älg??? eller jo det är inte bara en utan två. Hinner ta upp magasinet i höger byxficka, ladda och lägga an, osäkra och dom står kvar. Jag skjuter och den ramlar, hoppas jag. Ropar på S-O och efter överläggningar kommer I till mig och vi går gemensamt fram och kollar. Jag ber nästan till Gud att den verkligen ska ligga där och det gör den! En kalv. Ja det var min första älg och det var inget svårt att skuta, hann aldrig tveka. Ett skott och det satt högt i lungan.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0