091125

När jag promenerar så har man mycket tid att fundera! Jag undrade då finns det ingen Mulleskola i Rätan nuförtiden? Det märks!!!! kan jag säga! Jag blir så jävla förbannad när jag ser allt skräp som slängs efter vägkanterna. Nu ska jag väl inte skylla allt på Rätansborna för naturligtvis är det inte bara dom som slänger skräpet var som helst men nu är det ju här i Rätan jag promenerar så det får bli så!
Det är cigaretttpaket, öl/läskburkar, kartonger som man får mat i grillkiosken, tar man med sig mat så kan man väl för bövelen kasta skräpet i en papperskorg eller?
Vad lär föräldrarna sina barn? att slänga allt! överallt! precis där man befinner sig just då? Eller gör dom det ändå? Jag hoppas för allt i världen att det inte är mina barn som slängt/slänger skräpet efter vägarna vare sig man befinner sig i Rätan eller någon annanstans!
Igår var man i Östersund och gjorde affärerna, det var lite grejer som fick följa med hem bla en adventsljusstake till Leon, Änglakör, tre änglar med 4 ljus, jättefin och ha sa att han tyckte om den och att den skulle stå i fönstret i hans rum!
Idag är Elle och Erika i stan och då har jag bett att dom skulle köpa en tröja till mig som jag provade igår och ångrade idag att jag inte köpte!
Grått och trist är vädret, det kan väl komma lite snö så det blir lite ljusare iaf.
Nu är det bara 2 veckor tills vi åker till Tyskland!
Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag skulle aldrig få för mig att kasta sådana ting efter vägkanten, eller ens någonstans där de inte hör hemma. Du har uppfostrat mig väl mor!

2009-11-25 @ 20:01:05
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/
Postat av: Ellinor

I såfall har du uppfostrat åtminstone två döttrar väl. För jag slänger heller inte skräp annat än i soptunnan!

2009-11-26 @ 00:11:11
URL: http://elliiicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0