20110922

Tänkte kanske att jag ska återge en dag på älgpasset, vad sägs om lördagen den 11 oktober 2003!
Upp 4.45, inga kallgrader, gröt till frukost. Första dagen på denna oktoberjakt.
Norsgården i ljusan låga, så gott som hela byggnaden övertänd, där var vi igår på Bröderna Lindqvist, vad kan ha orsakat denna händelse. Fruktansvärt tragiskt.
Jaha iallafall skulle vi samlas kl 06.00 i Bryngelhögen, väl tidigt för det är becksvart och dimmigt.
Granåsen ska dom stora älgarna befinna sig på! S-O och E.Å går med hundar. Jag drar pass nr 5, Lambrektsmyra, vilket är första gången jag verkligen kommer till passet. I är på 4:an så han ledsagade mig en bit därefter följde jag 4-hjulingens spår. På pass 08.00-12.00. Har haft hundskall nära mig i över 1 timme men inte sett minsta spår av älg. H har försökt att träffa något på ca 300 m enl. egen utsago. Vart visst ittna!. Nu kommer lite sol och det är då skönt.
Idag åker Elle och Camilla till Ödeshög för praktik på Tygmarknaden i Mjölby.
Eftermiddagsjakten blir på Flobackan men lite ändring av passen. Jag ska sitta på 13:on, Klaxåsvägaskäle, men fick sitta efter vägen till Nederhögen en bit ut på ett hygge. P-E och I är hundkarlar men inget blev av detta ej heller förmiddagens jakt.
Pausade gjorde vi vid buan lite tidigare än avtalat. Em.jakten blev mellan 14.00-17.00 cirkus.
Jag fryser, ser fram emot middag (stekt sill) hos farmor och varm bastu.
Ingen kul syn förbi Norsgården, inte en vägg kvar bara en enda stor hög av allt.



Detta är inte oktober 2003 dock en bild som ändå passar tyche je!

Kommentarer
Postat av: Em

Är detta från ett gammalt blogginlägg eller kommer du ihåg det i huvudet? Imponerande isåfall.



Vi tar en resa efter jul någon gång.

Du och jag mor. Kanske ska önska oss det i julklapp/födelsedagspresent ;)



Puss!

2011-09-22 @ 12:36:03
Postat av: Mamma Di

Jag har ju läst i min lilla bok där jag antecknar lite om vad som händer! Sånt minne har jag inte!

Vore trevligt med en resa vi planerar och funderar! Puss

2011-09-22 @ 13:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0