100222

-30 när jag gick ut och hämtade tidningarna idag vid 6.25. Brrrrrrrr! Kallt om benen. Tur att man har jobb inomhus!
Gårdagen med Leon gick alldeles utmärkt. Vi turas ju om att ta hand om  honom dock fick Elle byta tre ggr varav 2 med nr 2.
Inga utomhusaktiviteter då det var runt -20 igår oxå.
Jag gick ner till Amira och gav henne mat och släppte ut henne för lite kissning och det var nog.
Jag vill ha varmare väder, som det är nu så sticker man inte ut näsan utanför dörren iaf inte för några längre promenader.
Hör just på radion att det inatt har varit -36 i Sveg, visst kan man hålla sig för skratt!
Nåväl måndag och jobbet väntar, ikväll blir det vävstugan och biblioteket. Jag lånade ju en bok med 900 sidor men då jag inte funnit den tillräckligt intressant så lämnar jag tillbaka den. Har även lånat 2 st av Björn Ranelid men då dessa ej heller faller mig i smaken så skiter jag i att läsa ut dom utan lämnar även tillbaka dessa.
Jag vart ju lite intresserad av att läsa något av honom efter Stjärnorna på slottet och nu har jag gjort det eller åtminstone försökt plöja igenom ett par men som sagt inte min cup of tea.
Nej jag började igår istället att läsa en Marie Ljungstedt som maken lånat av dotra och den kan nog bli något, jag orkar ju inte läsa så mycket på kvällarna då jag är ganska trött. Vad jag blir trött av det vet jag inte gjorde ju inte många knop igår men det är väl anspänningen av att ha småbarn i huset.
Gick ju och la mig igår när damerna hade börjat med skidskytte och trodde kanske att det skulle bli som kvällen innan då jag gick och la mig för att titta på herrarnas dubbeljakt men var tvungen att gå upp och titta igen då det vart spännande. Så vart det ju som alla vet inte!
Idag är det hockey, Sverige-Finland och Sverige leder med 3-0. Radion står på och eftersom det inte är någon lokalradio så lyssnar man ju på denna match.
Nu återgår jag till min dagliga sysselsättning, bokföring!Morgonpromenad på Gran Canaria!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0