090928

I morse ringde jag min kompis BA och frågade om hon hade lust att gå en prommis, så vi gick till norra infarten till Rätan och hem. Jag cyklade till henne och det är ju oxå motion. Då sken solen, så jag hängde ut en maskin tvätt men nu regnar det, men på fjället snöar det ju har jag hört från säker källa.
Iaf så var vi ju på 70-års kalas i lördags och det var en trevlig tillställning med god mat och underhållning. Två st ur gruppen Taikida var ju där och sjöng 2 st låtar, kul, dessutom satt Robert bredvid mig och åt och jag tog bort hans tallrik, det Ni!
Igår var jag först i kyrkan och sen tillbringade vi hela den ljusa delen av dagen hos farmoran eftersom hon fyllde 95. Smörgåstårtor och marängtårtan var nog till belåtenhet efter vad jag förstod.
Farmoran fick ju oxå prata och se Emelie via datorn som ju befinner sig i Tyskland och det var ju jätte kul.
Hämtade älgköttet i Åsarna och fraktade en del till Bryngelhögen sen åt vi oxå marängtårta som blev över.
Idag har jag fraktat tillbaka resterna till Östgärde ifall det skulle komma gratulanter idag oxå.
Skrev ett meddelande till Inga på Facebook vet inte om det skickades iväg, och jag som ansträngde mig för att nu skriva på engelska . Emelie; Du kan väl kolla med henne om hon fått svar från mig! annars får jag väl skriva igen.
Ikväll trodde jag att jag skulle till vävstugan men upptäckte att jag ska till Klövsjö på kyrkoråd!
Nu är det ju snart lunch!
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0