Tiden lider

och man hinner liksom inte med riktigt. Just nu regnar det och det är inte roligt när man har tvätt på sträcket som man förväntar sig ska torka. Ja nu är det ju ingen panik för vi har ju kläder att sätta på kroppen ändå men.....skam den som ger sig!
Ja hur går det då med maten och träningen (läs promenaderna) Jo tackar som frågar. Maten: Smörgås på morgonen med sallad och gurka och en skiva skinka jag grundar med lite bregott för då kan man liksom klissa fast salladen i den, därtill kaffe, 2 koppar.
Igår på lunchen gjorde jag en omelett på 6 ägg och lite vatten och en nypa salt, maken och jag delade på den och jag tog 2 skivor älgstek till detta.
Sen tog jag och slängde ut sängkläderna och dammsög och bäddade rent i våra sängar, satte på en maskin med tvätt och sen gick jag till mitt ordinarie arbete och  fick väl till några timmar där igen.
Till middag serverade jag kokta pärer, älgfärsbiffar och sås samt lingon.
Jag åt naturligtvis inga pärer utan blomkålsmos och biffar samt en liten klick lingonsylt samt en matsked eller iaf inte mycke sås.
Styrelsemöte på Norsgården, Jag cyklade dit och fy vad det blåste kallt, hälsa på hos farmor innan jag kastade mig i tv-soffan och så fick det bli ett äpple till kvällsfika.
Lunch idag ja det blir säkert nåt med ägg.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0