Så var

då denna helg över! Händelserik får man väl säga. Har bjudit på både det ena och andra. Elles date kom på fredagen och det var en trevlig och språksam herre.
Lördagen bjöd på en promenad på fm på 1 1/2 tim därefter blev det Svensta med Landéns, Ica, Tyg & Garn och även ett besök på Dollar.
Besök hos farmoran hann vi oxå med innan det var dags att laga middag, älgstek med pärer och sås samt broccoligratäng och rött vin. Ett par Mora-Nisse shottar slank också ner innan vi begav oss till Norsgården för lite spontandans. Kul var det iaf och tack Veronica för skjutsen hem, hade inte varit roligt att halka hem på vägen i fotbeklädnader som icke är avsedda för promenader nattetid och med en och annan  öl innanför västen.
I snö och blåsväder promenerade jag till lokalen och hämtade bilen sen hjälpte jag A med att få ordning på redovisningen.
Elles date återvänder till Dalarna och så får vi väl se om han återkommer? kanske i påsk???
Rester värmda i micron fick bli dagens middag.
Maken, Er, mågen och jag besöker farmor innan vi går hem osh slänger oss i Tv-soffan.
Dotra har inte hört av sig så hon lär väl vara hemma för idag ska hon till barnmorskan i Svensta!
Ska se om jag hittar någon bild! Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Maria Sundberg

Det först jag såg var bilden......det är så vackert att det gör ont i ett snölöst hjärta....sen så började jag läsa....och då kommer du in på älgkött och div...jag visste inte om det var mobbing eller rena trakaserier mot oss utanför Sveriges gränser.....dock unnar vi er denna "dagliga" lyx som vi bara kommer åt två ggr per år....

Då menar jag tillgången till dessa delikatesser som vi åtrår...

Det låter helt underbart....tänk sedan att du ska bli momma ockås.....spännande...

Jag ser fram emot fortsättningen :-)



//Maria

2009-03-09 @ 09:22:38
URL: http://olepunktse.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh precis som maria säger så är det inte för inte man längtar hem... ok köttet har jag i frysen så det är bara att laga till men SNÖN ha rvi definitivt inte här i Göteborg :(

Åt andra sidan vill man inte ha den här heller då dom som bor här är TOTALT värdelösa på att åka på 1 mm snö ....... så du kan ju förstå hur det blir om det kommer 1 cm snö...



//Anna

2009-03-09 @ 16:43:37
URL: http://familjenlindwall.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja nog är vi hemma alltid...

2009-03-10 @ 10:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0