Maken

och jag var dom enda besökarna på Norsgårdens årsmöte utöver styrelsen!!!!!!!
Detta är KATASTROF! Är det inte VÅR lokal? Hela byns! Va f-n är människorna? Det står affisch på anslagstavlorna om att det är åsmöte och det kommer TVÅ personer. Skäms tamefan! Nu är det väl egentligen väldigt dumt att slösa energi och plats på att skriva något i denna blogg om detta då det inte är så många som läser men någonstans måste man ju få utlopp för sina känslor och tankar.
Jag vart iaf suppleant och jag tänker då gå på vartenda möte (om jag inte är sjuk eller bortrest) för sån är jag, har jag åtagit mig något så är jag någon att lita på. Oj oj oj vad det blev skrytsamt!
När lokalen är på ruinens brant och den konkursar eller kanske brinner ner då kommer folket och vill säga sin mening om både det ena och det andra! Som sagt va SKÄMS TAMEFAN!
Ingen bebis än, jag vill ju blir mormor nuuuuuuuuuuuuuuuu! Jag vill veta vad det är nuuuuuuuuuuuuuuuu! Jag vill veta vad jag ska köpa för kläder nuuuuuuuuuuuuu. El fick alltså inte rätt. Sara sa igår på mötet att den kommer på tisdag! På onsdag fyller ju Johnny så det är ju onödigt att det blir den dagen,
Så här var/är det i vår familj, Bror den 2.9, svägerska 11.9, mamma (avliden) 16.9, Er 17.9, maken 18.9, och bror den 19.9. Så det var ju bra att man prickade in den där dagen den 17 så hon fick en egen dag.
Idag är det fredag och jag har en pärm med bokföring som väntar!
På söndag är det LOPPIS på Norsgården, 12 bord bokade, jag ska baka en kaka och lämna in lite böcker till Norsgårdens bord för jag vill att lokalen ska få vara kvar!
Tjingeling! Bilden är på den fina lokalen i Rätan

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Har namnet Norsgården något med bygden att göra? Var i Rätan ligger den?

2009-03-20 @ 09:08:49
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Till Ing-Marie!

Ligger vid Norsvägen och Noret och Norstjärn! Vet ej mer! Ligger utefter väg 315 på höger sida om man kommer från macken och åker mot Ånge!

2009-03-20 @ 15:18:05
Postat av: Ing-Marie

Min farmor föddes i Rätan. Hon dog emellertid innan jag föddes. Enligt Grindes bok 'Släkter i Rätan' bodde farmor, hennes syskon och föräldrarna i Noret, Rätan. Fadern hette Anders Didriksson. Hans föräldrar bodde också i Noret.

2009-03-22 @ 18:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0