Solen

skiner så idag SKA jag ut på en lunchpromenad, blev ingen igår men jag cyklade iaf till vävstugan och det är ju alltid något.
Gjorde klart tröjan igår så idag har jag satt i knappar, ser liten ut men han kanske kan ha den nu (trodde El) om dom nu vill ha den annars får man väl skänka den till någon insamling! Haha, eller annan liten bebis, kanske till dockkläder!
Middagen igår blev 2 st laxfiléer och en tomat, till kvällsfika ett äpple.
till lunch slängde jag ihop 2 ägg en skvätt vatten och så skar jag i lite lammstek och stekte som en omelett.
Har fyllt vattenflaskan som står här så nu blir det åtminstone 1/2 liter.  (förhoppningsvis)
Eftersom jag jobbar på dagarna så händer det ju inte så mycket som jag har att berätta om.
El jobbade ju på dagis igår och hon har anställning idag oxå, städ och barngrupp! sen måste hon ju vara moster oxå.
Ikväll ska jag inte glömma att ta ut köttfärs (bra att jag skriver det) för jag har lovat att göra en urgod köttfärspaj till morgondagen. Receptet har jag fått av makens kusin i Vemdalen. Omständigt och mycke ingridienser (stavning?)
riven ost i pajskalet och riven ost och vispgrädde i "taket". Ja ja men som sagt väldigt god! Eller hur?
Nu ska nog jobba, har en pärm på skrivbordet som väntar!
Tjingeling!Himmelska Fridens Torg i Peking!

Kommentarer
Postat av: Erika

Sannerligen en god paj!

2009-04-29 @ 12:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0