Idag

har jag bäddat rent i våra sängar, haft sängkläderna ute för vädring, blir skönt att lägga sig ikväll!
Det snöar lite sakta och smått men det är bra om det kommer lite så det det snorhala försvinner, man går med livet som insats.
Igår gjorde jag kola, den vart lite lös men smaken var det inget fel på. Satte in dom i frysen så kan man ju ta direkt därifrån om man vill.
Har tagit fram köttfärs så imöra blir det till att göra köttbullarna till julafton, det är ju jag som brukar stå för dom. Vi ska ju fira julkvällen i Böle.
Farmor ligger kvar på sjukhuset  och vi vet ju inte om hon kommer att komma hem till jul.
Kommer hon hem så blir det gröt och skinkmacka hos henne mitt på dan med julklappsutdelning.
Er+M+El+Em ska åka till Dollar för att ev köpa de sista julklapparna men jag avstod erbjudandet. Jag åker hellre till stan på måndag. Ska ändå försöka fördriva tiden idag innan jag bänkar mig framför teven för att se vem som vinner Dansbandskampen.
Vet inte om jag måste på affären att komplettera något, middagen idag består av fläskkotletter och pärer.
Imorrn ska vi även hämta skinkan som varit på saltning i Röjan.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0