Helgnöje?

Ja dom som sett mig cyklandes på byn i helgen med en kartong på pakethållaren och en blå IKEA kasse kanske undrar om mina pengar tryter!!! Så är icke fallet, jag har bara blivit så in i h-vete less på alla flaskor och burkar som "folk" slänger ifrån sig precis där dom befinner sig vid just det tillfället. Jag har alltså tagit mig friheten att samla in dessa och det vill jag påstå att det var en hel del. Jag har inte plockat "övrigt skräp" utan bara flaskor och burkar, burkar som inte är pantbara har jag kastat  i återvinningen och alla sprit- och ölflaskor har också hamnat där. Jag ska panta alla flaskor och burkar och skänka till Föreningen Norsgården så Ni ser att det är inte för egen vinning!
Jag har talat med en del under min tur runt Rätan och dom flesta retar sig på allt detta men få är dessa som gör någonting. Nu gjorde jag det och jag återkommer och talar om behållningen i kronor, inte lär det väl bli en förmögenhet men många bäckar små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0